دستگاه کنترل اقلیم


کنترل دقیق پارامترهای گلخانه ها با استفاده از سیستم کنترل هوشمند اقلیم گلخانه ­ای به سطح بسیار بالایی رسیده است، زیرا تولید محصولات کشاورزی چرخه طولانی ­تری نسبت به سایر صنایع دارند و اپراتورها دارای تحصیلات کمتری هستند، از این روی استفاده از یک برنامه هوشمند برای کنترل و مدیریت گلخانه ها علاوه بر اینکه باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود، در وقت و زمان و خطای نیروی کار انسانی نیز صرفه‌جویی خواهد شد. ندا اسمارت با کنترل خودکار و هوشمند گلخانه ها می‌تواند باعث افزایش دقت و سرعت در انجام کارهای مربوطه گردد.

به منظور ایجاد اقلیم ایده­ آل در گلخانه دما، رطوبت، نور و دی اکسیدکربن باید در تعادل باشد. وجود تعادل در گلخانه باعث رسیدن به کیفیت برتر محصول و کاهش مصرف حامل های انرژی می­گردد، همچنین موجب جلوگیری از استرس به گیاه از طریق عملکرد هماهنگ تجهیزات در راستای هوا دهی وکنترل مطلوب اقلیم گلخانه خواهد شد.

دستگاه کنترل اقلیم ندا اسمارت میتواند با رصد عوامل خارجی مثل سرعت باد، جهت وزش باد، میزان شدت نور، رطوبت و دما که به صورت یک ایستگاه هواشناسی در خارج گلخانه طراحی شده و ایجاد تعادل با عوامل داخلی که می تواند در رویش گیاه موثر باشد. به وسیله باز و بسته کردن دریچه ها، روشن و خاموش کردن فن ها، باز و بسته کردن پرده انرژی سیوینگ و به طور کلی کنترل کلیه عوامل داخلی  می­تواند در رشد و افزایش بازدهی گلخانه موثر باشد و همچنین دمای ایده­ آل 18 تا 28 درجه سانتی گراد که مناسب ترین دما برای گلخانه کشت گوجه فرنگی است را محیا سازد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *